Taijiquan

Ce este Taijiquan  ca forma de miscare

Avand la baza principiul filozofic Taiji in combinatie cu cunostinte profunde din Medicina Traditionala Chineza si Artele Martiale a fost create o adevarata arta a miscarii numita Taijiquan (Tai Chi Chuan)

Taijiquan este o forma de practica corporala si interioara, o forma de educatie, care poate fi propria cale sau una din etapele de care omul are nevoie pe propria cale.

Prin Taijiquan, se imbina armonios prin miscare, cele doua aspecte universale aparent contrarii: Yin si Yang. Se urmareste in felul acesta intelegerea celor doua aspecte, transformarea unuia in celalalt si armonia lor.

Influenta acestui stil este benefica sanatatii, caci in aranjarea si executia miscarilor  se aplica principiile Medicinii Traditionale Chineze.

Miscarile sunt lente, continue, supple, ca un dans al carui mesaj vorbeste despre forta si relaxare, intr-un ritm unic, ritmul armoniei depline dintre yin si yang.

BENEFICIILE TAIJIQUAN  asupra sanatatii

  • Echilibreaza d.p.d.v. energetic intregul organism
  • Prelungeste durata de viata
  • Intarzie imbatranirea biologica
  • Previne si trateaza depresia
  • Regleaza activitatea cerebrala si rezolva problemele legate de stress , iar in timp duce la o stare generala de relaxare
  • Ajuta in tratamentul artritei
  • Imbunatateste semnificativ flexibilitatea si incetineste dezvoltarea spondilitei anchilozante
  • Ajuta in lupta impotriva cancerului precum si in perioadele post operatorii
  • Extrem de eficient in bolile coronariene si vasculare
  • Regleaza colesterolul si trigliceridele
  • Trateaza hipertensiunea arteriala
  • Imbunatateste in mod evident echilibrul si starea generala a persoanelor cu Parkinson (forme usoare si moderate)
  • Rezolva insomnia
  • Creste capacitatea pumonara si este de ajutor in toate formele de afectiuni pulmonare
  • Produce la fiecare exersare masajul intern al organelor abdominale cu efecte benefice asupra vascularizatiei si transmiterii nervoase
  • Benefic in bolile de piele (dermatite, psoriasis etc )
  • Ajuta la regenerarea articulatiilor dupa accidente
  • Exerseaza musculature picioarelor intr-un mod protector fata de fibra musculara
  • Creste flexibilitatea
  • Rezolva problemele legate de digestie